ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Ακόμη και στο μύθο, κάνουμε την διαφορά...


Προχωράμε στις εκλογές, κλείνουν οριστικά οι υποψηφιότητες και ανοίγονται κουβέντες ξανά για τον Όλυμπο. Άλλοι θα τον χρησιμοποιήσουν ως αφορμή για να πολιτευτούν, άλλοι για να αλιεύσουν ψήφους δημιουργώντας προσδοκίες και άλλοι ως πιθανή φιλοδοξία για επενδύσεις αφού έτσι κι αλλιώς το brad name είναι business.
 Κοινός τόπος όλων, ο μύθος. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Για μας στην Λαϊκή Συσπείρωση δεν αποτελεί η όλη φιλολογία πράγμα που δεν παίρνουμε θέση. Απεναντίας αποτελεί πεδίο στο οποίο θέλουμε να κάνουμε την διαφορά.


Η αρχαιοελληνική μυθολογία αποτελεί δεξαμενή για αρκετές αναφορές.
 Τι είναι λοιπόν καταγεγραμμένο ως μύθος;
Τι αποτέλεσε  όμως αναγκαιότητα στην κοινωνική συνείδηση της εποχής και  έδωσε τον Α η Β μύθο;
 Ποιοι παράγοντες καθόριζαν την απόδοση σε έξω από την καθημερινή ανθρώπινη διάσταση και όχι μόνο, το γίγνεσθαι στο περιβάλλον, στην ερμηνεία των φυσικών φαινομένων και ανθρώπινων δράσεων.
Κατά την εκτίμησή μου, η αδυναμία ερμηνείας με όρους αντικειμενικούς-επιστημονικούς από το εύρος της συλλογικής γνώσης της εποχής  επέβαλε την  αναγκαιότητα απόδοσης σε δυνάμεις πέρα από τον άνθρωπο κοκ. Αυτά ως συνοπτική εξήγηση, αξιοποιώντας και ορισμένα παραδείγματα. Ο μύθος της Περσεφόνης που δίνει την ερμηνεία του κύκλου της φύσης. Ο Προμηθέας , η αξιοποίηση της δύναμης της φωτιάς από τον άνθρωπο ως δώρο των τιτάνων κ.α
Όσο ο άνθρωπος-κοινωνικό ον- αγκάλιαζε με συλλογικό τρόπο τα επιτεύγματα της ανθρώπινης δράσης και γνώσης και τα καθιστούσε αγαθό για την βελτίωση της θέσης του απέναντι στη φύση, κατέρριπτε μύθους, αμφισβητούσε κοινωνικές συνειδήσεις, δοξασίες, προκαταλήψεις κοκ.
Συνεπώς η κατανόηση των νόμων και νομοτελειών που διέπουν την ζωή μας αποτελεί το καλύτερο εργαλείο για την ερμηνεία των ανθρωπίνων συμπεριφορών και πρακτικών και δει στο πεδίο της Τοπικής Διοίκησης, αντικατοπτρίζει τον  χαρακτήρα των πολιτικών επιλογών που έχουν αναφορά στον Όλυμπο, την Μυθολογία και τα «μυθεύματα» για το δίπολο που πάει να στηθεί.
Οι Υποψήφιοι των κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο στον πυρήνα της πολιτικής τους θεωρούν δεδομένη την καπιταλιστική ανάπτυξη, κάτι ως θεόσταλτο-άλλος Μύθος κι αυτός-και έτσι όταν αναφέρονται στον Όλυμπο και στα Μυθολογικά Πάρκα θεωρούν πως αποτελούν τη «κότα με τα χρυσά αυγά» που θα βγάλει από την ανέχεια και την αφάνεια την Ελασσόνα και θα την καταστήσει πόλο για προσέλκυση επενδύσεων, φορέα ανάπτυξης  και πεδίο που όλοι «αγγελικά» θα ευημερούμε. Οι κτηνοτρόφοι τρελοχαρούμενοι θα δίνουν το γάλα τους με τιμές πάνω του 1 ευρώ, οι εργαζόμενοι στα αντίστοιχα τουριστικά καταλύματα κ.α θα αμείβονται με κάνα 3χίλιαρο το μήνα (θα σκάνε οι αντίστοιχοι συνάδελφοι στη Ρόδο που αμείβονται με 24 Ευρώ τη μέρα) και οι επενδυτές θα τρώνε κατσαμάκι(χυλό)!
Υπάρχουν βέβαια και οι πιο «προσγειωμένοι» που λένε πως μπορεί όλο αυτό να δουλέψει συνδυαστικά, «να φύγουμε ρε παιδιά από την μονομέρεια: κτηνοτροφία, γεωργία, να δούμε και υπηρεσίες, να πουλήσουμε τον μύθο μας». Προφανώς θέλουν να αξιοποιήσουν την δύσκολη συγκυρία και λίγο πολύ να μας πούνε ότι είμαστε άχρηστοι που επιλέξαμε να καλλιεργούμε και να εκτρέφουμε αυτά που κράτησαν και κρατούν ζωντανά τα χωριά και την πόλη και θα τα ανταλλάξουμε με τα εφήμερα Σαβ/Κυρ. Ότι οι αγρότες και κτηνοτρόφοι είναι άχρηστοι που έφτασαν σε αποδόσεις ρεκόρ και μπαίνουν μέσα(π.χ 1500 κ ανά στρέμμα καλαμπόκι, οι κτηνοτρόφοι 250-300 κ ανά ζώο κ.α ).
 Να κρύψουν θέλουν τους σιδερένιους νόμους του καπιταλισμού που αφετηρία έχουν την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Να κρύψουν το πασιφανές, πως  για να κερδίσει ο γαλατάς(έτσι αποκαλούν οι κτηνοτρόφοι τον έμπορα) πρέπει να χάσει ο κτηνοτρόφος, για  να κερδίσει ο εργοδότης πρέπει να εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο. Δηλαδή να κρύψουν τους πραγματικούς υπευθύνους για το άδικο και βάρβαρο κοινωνικό σύστημα.
Κι όταν τα πράγματα φτάνουν σε αδιέξοδα, όπως στα χρόνια της κρίσης, αυτοί που έχουν τον πλούτο, αξιοποιούν τους πρόθυμους Δήμαρχους, περιφερειάρχες για να εισάγουν τις επιθυμητές για αυτούς αναδιαρθρώσεις στην Τοπική Διοίκηση με εργαλεία όπως ο Κλεισθένης σήμερα, ο Καλλικράτης χτες, για να αλλάζουν εργασιακές σχέσεις, να παραχωρούν κερδοφόρους τομείς στου μεγαλοεπιχειρηματίες, όπως τα απορρίμματα, ή Ύδρευση. Στο όνομα πάντα του «ρεαλιστικού». Όπως «ρεαλισμός» είναι η φορολογία για να γίνονται έργα, οι κατασχέσεις γιατί δεν βγαίνει ο δήμος, οι  αυξήσεις στην άρδευση.
Υπάρχουν και οι συνάδελφοι επαγγελματίες  που καλοπροαίρετα  υποστηρίζουν πως θα αποτελέσει μια ανάσα η όποια αξιοποίηση του Μύθου, κανείς δεν το αμφισβητεί. Μα πρέπει να δουν όλο το κάδρο, δεν υπάρχει περίπτωση σε περίοδο που η συγκέντρωση των καπιταλιστικών επιχειρήσεων γενικεύεται(βλ. όμιλοι που εποφθαλμιούν τον Όλυμπο, franchises κ.α.), να περισσέψει και «κοκαλάκι» για μας. Ας παραδειγματιστούμε από τα διάφορα πάρκα που ξεφυτρώνουν σε γιορτές σε κάθε δήμο, πόσο ακριβά στοιχίζει η συμμετοχή σ΄ αυτά για  επαγγελματίες και επισκέπτες, επειδή και εκεί το κριτήριο είναι πόσα θα βγάλουμε κι όχι αν θα  ικανοποιηθούν οι ανάγκες παιδιών και οικογενειών.
Τέλος σε καμία περίπτωση αν έρθει στη κουβέντα στο Δημοτικό συμβούλιο, η Λαϊκή Συσπείρωση δεν θα μείνει στην μπακάλικη  λογική, όφελος με καπιταλιστικά κριτήρια. Αντίθετα θα αναδείξουμε εκείνες τις πλευρές που θα αξιοποιούν με επιστημονικούς όρους  την Μυθολογία ως μορφή κοινωνικής συνείδησης άλλης εποχή, βήμα για το ανέβασμα της αναζήτησης των όρων της συνύπαρξης του ανθρώπου με το περιβάλλον, προσφοράς στην αέναη πορεία της ανθρωπότητας να νικήσει  την βαρβαρότητα.
Όσο για τον μύθο πως εμείς αυτά που λέμε δεν είναι ρεαλιστικά, απαντάμε είναι ρεαλιστικό η κατάργηση του άδικου φόρου από τον δήμο επί των εσόδων στη μαζική εστίαση, ρεαλιστική η μείωση των τελών κοινόχρηστων χώρων με την  οριζόντια επιβολή επί δικαίων και αδίκων, ρεαλιστική η βελτίωση της ελεύθερης και ασφαλής πρόσβασης στον Όλυμπο με αξιοποίηση των καταλυμάτων, καταφυγίων και όλων κοινόχρηστων υποδομών του Δήμου στα χωριά από το έμψυχο δυναμικό της περιοχής και των υπηρεσιών του Δήμου.
Αντιστεκόμαστε στην όποια παραχώρηση σε επιχειρηματικά συμφέροντα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, Υλικής και Πνευματικής.

Κατής Σάκης, αυτοαπασχολούμενος στην μαζική εστίαση.
Υποψήφιος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Ελασσόνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου