ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Στη μαζική συγκέντρωση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Πύθιο, αναδείχτηκαν οι προτάσεις που αφορούν το χωριό



Οι προτάσεις μας για το δ.δ. Πυθίου
Η αντίληψη της Λαϊκής Συσπείρωσης και των υποψηφίων της για την  τοπ. κοινότητα Πυθίου ξεπερνά τον χαρακτήρα της απλής παράθεσης ιδεών για έργα και ενέργειες, που ασφαλώς υπάρχουν και στα προγράμματα των άλλων συνδυασμών.  Για μας Πρόεδρος δεν είναι αυτός που ευλαβικά εκτελεί της οδηγίες τις εκάστοτε δημ αρχής και αυτός που εργολαβικά μοιράζει τρόφιμα και απειλές διακοπής νερού. Για μας ο πρόεδρος και οι τοπ. σύμβουλοι πρέπει να ξεχωρίζουν από τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα ιδιαίτερα προβλήματα του χωριού ως μέρος της καθημερινότητας που συνδέονται με τα γενικότερα προβλήματα της κάθε λαϊκής οικογένειας και να αποτελούν το παράδειγμα της δράσης για αυτά. Επιδίωξή μας είναι η ενεργή συμμετοχή του συνόλου των συγχωριανών  μας στη λήψη των αποφάσεων και στη δράση.


  Συνεπώς, αποτελεί για μας κυρίαρχο θέμα η υπεράσπιση των αγαθών που σχετίζονται με τη ζωή μας όπως το νερό, το ρεύμα, η κατοικία, το σχολείο, η υγεία των συγχωριανών μας. Κυρίαρχο μέλημα οι υποδομές για την αγροκτηνοτροφική παραγωγή, την ήπια  τουριστική αξιοποίηση των  αξιοθέατων της περιοχής.
  Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα φορέα να διακόψει νερό, ρεύμα από κανένα σπίτι. Θα οργανώσουμε την υπεράσπιση της κατοικίας από τους πλειστηριασμούς του Δημοσίου και των τραπεζών.
  Θεωρούμε πως θέματα που αποτελούν αντικείμενο ευρύτερης επεξεργασίας και συζήτησης δεν πρέπει να αποφασίζονται από τα άτομα του τοπ. συμβουλίου, αλλά από το σύνολο των συγχωριανών μέσα από την ετήσια γενική συνέλευση.
  Θέλουμε να σταθούμε σ’ όλη αυτήν την φιλολογία που αναπτύσσεται για μισθούς και καθήκοντα που απορρέουν δήθεν από τον Κλεισθένη 1 για τους προέδρους και τα κοινοτικά συμβούλια…
 Όλες οι αποφάσεις των προέδρων των κοινοτήτων και των Κοινοτικών Συμβουλίων απαιτούν έγκριση των υπηρεσιών του δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου. Αλλιώς επιστρέφονται. (άρθρο 88 του "Κλεισθένη").
. Ο πρόεδρος της κοινότητας ασκεί τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο δήμαρχος (άρθρο 82 του "Κλεισθένη"). Δεν υπάρχουν αρμοδιότητες που μπορεί να ασκήσει παρά και ενάντια στη θέληση του δημάρχου ή του Δημοτικού Συμβουλίου. Όλες οι άλλες αρμοδιότητές του είναι να συμβουλεύει, να παρουσιάζει τα προβλήματα, να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις του ΔΣ, αλλά να μην μπορεί ο ίδιος και το Κοινοτικό του Συμβούλιο να αποφασίσει τελεσίδικα να κάνει κάτι χωρίς την έγκριση του δημάρχου ή του Δημοτικού Συμβουλίου (άρθρο 82 του "Κλεισθένη"). Δηλαδή, κάτι σαν τοπική υπηρεσία του δήμου, που θα μαζεύει τα προβλήματα, θα κάνει και προτάσεις, αλλά άλλοι θα παίρνουν τις αποφάσεις.
 Τόση πολλή ανεξαρτησία πώς θα την αντέξουν;
- "Θα ενεργεί πληρωμές από την πάγια προκαταβολή" (άρθρο 82 του "Κλεισθένη"). Πόση θα είναι αυτή; Καμία αναφορά. Θα είναι ίση, μεγαλύτερη, μικρότερη από αυτή που και τώρα παίρνουν; Κουβέντα δεν λέγεται.
- "Το Συμβούλιο (το Κοινοτικό, προφανώς) θα αποφασίζει ποια έργα και δράσεις θα εκτελέσει από το ποσοστό των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για τις επενδυτικές ανάγκες του δήμου και που της αναλογούν (στην κοινότητα, προφανώς), σύμφωνα και με την παράγραφο 4 του άρθρου 259". Αυτά αναφέρει το άρθρο 89 του "Κλεισθένη".
Συνεπώς αντιλαμβάνεστε ότι το ζητούμενο είναι να εκλεγούν δημοτικοί σύμβουλοι που θα παλεύουν στην λογική της υπεράσπισης των προτάσεων των χωριών και όχι στη βάση των παζαριών της πλειοψηφίας στο ΔΣ
Με κεντρική ιδέα: διεκδικούμε αυτά που μας ανήκουν από την κεντρική και τοπική διοίκηση από άποψη πόρων, μα και υποδομών σε έμψυχο και μηχανολογικό δυναμικό, αναδεικνύουμε τις άμεσες προτεραιότητες για το χωριό μας που στην πλειοψηφία τους δεν απαιτούν και ιδιαίτερο κόστος.
Είμαστε πεπεισμένοι πως ο δρόμος της αγωνιστικής διεκδίκησης, όπως την περίοδο με το νερό από το φράγμα Ιτιάς, που πονηρά προσπάθησαν οι τοπικοί παράγοντες να παραχωρήσουν σε εταιρία που δραστηριοποιείται σε αρωματικά φυτά, με τους χωριανούς πραγματικά όρθιους στην υπεράσπιση των κοινών αγαθών μέσα από γενική συνέλευση, όπως και στα Γιαννωτά με αντίστοιχη δράση για ένα νταμάρι και σε άλλα χωριά. Αποτελεί για μας παρακαταθήκη ορθής πολιτικής πρακτικής και προβολής της προς παραδειγματισμό.
Αυτό το διάστημα θα ακουστούν πολλά για έργα και ανάπτυξη, άλλωστε σε κάθε περίοδο εκλογών έχουμε κουβαρνταλίκια. Θα πρέπει να σταθούμε σε αρκετές από τις προτάσεις με προβληματισμό και ανησυχία για το που το πάνε.
Είναι η δεν είναι για παράδειγμα κοροϊδία η φιλολογία για την ανάπτυξη στον Όλυμπο; Όλοι οι Δήμαρχοι χτίζανε καριέρα με το θέμα αυτό. Και ερώτημα ανάπτυξη για ποιους;
Είναι η δεν είναι εμπαιγμός η κουβέντα που άνοιξε δήθεν για μουσείο Όλυμπου στο Πολιτιστικό κέντρο, όταν ο πιο αφελής γνωρίζει πως για να σταθεί ένα μουσείο προϋποθέτει επιστημονική μελέτη για το αντικείμενο,   την θεματολογία, την στελέχωση και στην τελική, αναφορά για μουσείο στον Όλυμπο χωρίς την συμμετοχή των παραολύμπιων χωριών στο σχεδιασμό και στην χωροθέτηση; Μόνο δόλο διακρίνουμε πέραν από την πιθανή μωροφιλοδοξία και προσπάθεια υφαρπαγής ψήφου. Άλλωστε δεν είναι μακριά τα χρόνια που τα ίδια άτομα μας λανσάρανε συνεταιριστικά σχήματα με μετόχους οικονομικούς παράγοντες για Παραδοσιακό χωριό έξω από το Πύθιο που θα ανέπτυσσε οικονομική δραστηριότητα παράλληλη με των επαγγελματιών του χωριού, δηλαδή θα πετούσε εμάς τους χωριανούς έξω για να κονομάν μια ομάδα μετόχων.

Παρεμβάσεις στο χωριό :
·         Προστασία και ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων, με ήπιες παρεμβάσεις που αναδεικνύουν την παραδοσιακή μορφή του οικισμού μας.
·         Διεκδικούμε την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου όμβριων υδάτων για την αντιπλημμυρική θωράκιση των κατοικιών μας, καθώς και την αποφυγή διάβρωσης του οδοστρώματος πρωτίστως στους κάθετους οδούς.
·         Σε συνεργασία με τον πολιτιστικό σύλλογο σχεδιάζουμε την μετατροπή του κοινοτικού καταστήματος σε μικρό ξενώνα που θα διαμορφωθεί με πρωτοβουλία των μελών του συλλόγου κ.α, Αντίστοιχα  επιδιώκουμε και για το παλιό τυροκομείο να αποτελέσει μελλοντικό στόχο.
·         Πιστοί στην αντίληψη της υπεράσπιση της ιστορίας μας αναδεικνύουμε τον αγώνα του χωριού μας κατά του φασισμού –ναζισμού χαρακτηρίζουμε τον πλάτανο μνημείο δοκιμασίας των πατριωτών μας από του φασίστες Ιταλούς.
·         Επιδιώκουμε την διαμόρφωση του προαύλιου χώρου του Πολ. Κέντρου στην ίδια αρχιτεκτονική.

Κλασσικές και βυζαντινές αρχαιότητες.
Η αντίληψή μας για την ιστορία και την πολ. Κληρονομιά πατάει στην αναγκαιότητα να γνωρίσουμε το παρελθόν  μας να κατανοήσουμε την κίνησή  ως κίνηση ανθρώπινων σχέσεων που έχτισε τον ανθρώπινο πολιτισμό και εμείς ως συνεχιστές να τον προωθήσουμε στο επόμενο βήμα.
·         Διεκδικούμε την συνέχιση των ανασκαφών στον αρχαιολογικό χώρο. Αξιώνουμε την δημιουργία πινακοθήκης με τα ευρήματα των ανασκαφών στον Πολιτιστικό χώρο.
·          Προτάσσουμε  την ανάδειξη των βυζαντινών μνημείων και την σύνδεσή τους προοπτικά, με τα τοξωτά γεφύρια ως ενιαία ενότητα. Άμεσα διεκδικούμε τον έλεγχο στατικότητας των γεφυριών σε Αγίους Αναργύρους και χαλκιριό με  παρεμβάσεις προστασίας των.
Ανοίγουμε την συζήτηση για να αποτελέσει καθολική απόφαση του χωριού μας η μεταφορά των κοιμητηρίων σε άλλο χώρο εκτός οικισμού.

Γεωργικές και κτηνοτροφικές υποδομές
·         Θα πρωτοστατήσουμε έτσι ώστε να γίνει μελέτη από τις υπηρεσίες του Δήμου για την υδροδοτική ικανότητα των κοινοτικών υποδομών άρδευσης, έτσι ώστε να γνωρίζουμε τι και πως θα αρδεύουμε για να μην δημιουργούνται αντιπαραθέσεις μεταξύ των συναδέλφων.
·          Διεκδικούμε την επέκταση του αρδευτικού δικτύου από το φράγμα ιτιά στις θέσεις: αμπέλια για να ικανοποιηθούν επιπλέον  αρδευτικές ανάγκες αμπελουργών και άλλων καλλιεργητών και να αποσυμφορηθεί το δίκτυο ύδρευσης. Στη θέση φουσκίνα για τις ιδιαίτερες ανάγκες καπνοκαλλιεργητών άμεσα, καθώς και προοπτικά σε δυναμικές καλλιέργειες που θα προκύψουν.  Αποτελεί στοιχείο ενίσχυσης της τοπικής παραγωγής η δημιουργία τέτοιων υποδομών από τον Δήμο και όχι από μας τους παραγωγούς με δικά μας  έξοδα.
·         Διεκδικούμε βελτίωση των κύριων αγροτικών δρόμων που καθημερινά χρησιμοποιούν  οι αγροτοκτηνοτρόφοι μας με προτεραιότητα σε ασφαλτοστρώσεις όπως κουνιάρη- τοπόλιανη παλιόχωρα, σε αντιπαραβολή με τους σχεδιασμούς για ασφαλτόστρωση δήθεν τουριστικής αξιοποίησης.
·         Υδρομάστευση των αναξιοποίητων υδάτινων πόρων και ένταξή των σε ένα κτηνοτροφικό δίκτυο ύδρευσης με ανεξάρτητο υδραγωγείο από το δίκτυο ύδρευσης του χωριού. Πιθανό σημείο λόφος πάνω από την Παναγία. Νερά ίσως από Σπήλια και Αγία τριάδα.
·         Αναδεικνύουμε την προοπτική και την αξία για   δενδροφυτεύσεις   με λεύκες κ.α. δέντρα  στο ρέμα ξερολάκι με πολλαπλό προσανατολισμό που α) θα συγκρατεί μέρος των υδάτων της βροχής από πλημμυρικά φαινόμενα, καθώς και  για  εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα. β) θα βελτιώνει την βιοποικιλότητα του κάμπου, την αισθητική, μα και το μικροκλίμα, γ) μελλοντικά θα ικανοποιεί και υλοτομικές ανάγκες με παράλληλη νέα φύτευση. Επέκταση της φύτευσης από Αγία Τριάδα μέσω Σπήλιας ως τον οικισμό.

Ιατρείο –Υγεία
Υπερασπιζόμαστε την διατήρηση του Ιατρείου στο χωριό μας σε συνεργασία και με άλλα χωριά, κόντρα στους σχεδιασμούς για κλείσιμο, απαιτούμε δύο φορές την εβδομάδα γιατρό.
Ενθαρρύνουμε πρωτοβουλίες για την δημιουργία μόνιμης και μεγαλύτερης τράπεζας αίματος, συμβάλλοντας στην προβολή της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Διάφορες δράσεις
·         Υποστηρίζουμε την επέκταση του ελεύθερου ασύρματου δικτύου internet σε όλο το χωριό, έτσι ώστε να ικανοποιούνται όλων οι ανάγκες.
·         Θα πρωτοστατήσουμε στην ένωση όλων των φορέων: συλλόγων κτλ με αναφορά στο Πύθιο σε κοινή δράση για θέματα του χωριού και όχι μόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου